Strona główna » Blog » Strategia reklamowa » Remarketing w Meta Ads – czym jest i jak go wdrożyć? CZ.II

Remarketing w Meta Ads – czym jest i jak go wdrożyć? CZ.II

Remarketing na Meta Ads

W drugiej części artykułu „Remarketing w Meta Ads” dowiesz się, jak stworzyć grupy remarketingowe na podstawie ruchu na stronie internetowej oraz jak użyć wszystkie nowe grupy w kampanii reklamowej. Jeśli jeszcze nie zapoznałeś się z częścią pierwszą, sprawdź tutaj, czym jest remarketing i jak tworzyć grupy oparte na aktywności z Facebooka i Instagrama.

Remarketing ze strony www

Na pierwszy rzut oka może wydawać Ci się, że Remarketing ze strony WWW to niemal to samo co Remarketing z Facebooka czy Instagrama. Faktycznie, pewne elementy są wspólne, ale istnieją również istotne różnice. Najważniejszą z nich jest to, że Twoja strona internetowa to dla Facebooka zupełnie obca przestrzeń, do której nie ma bezpośredniego dostępu. W poprzednich artykule mogliśmy swobodnie tworzyć grupy odbiorców, składające się z osób, które reagowały na Twoje treści na Facebooku czy Instagramie. Było to możliwe, ponieważ system reklamowy Facebooka dokładnie wie, kto lajkuje Twoje posty i kto wchodzi w interakcje z Twoimi treściami. W końcu Facebook, Instagram, Menedżer Reklam i wiele innych narzędzi tworzą jeden, spójnie działający system. Twoja strona internetowa nie jest częścią tego systemu, więc Facebook nie widzi, kto i jak często odwiedza Twoją stronę, ani jakie działania tam podejmuje.

Aby móc korzystać z remarketingu ze strony internetowej, musisz zastosować specjalne narzędzie – Piksel Meta. Instalacja Piksela Mata na stronie internetowej wymaga nieco więcej wysiłku i zręczności cyfrowej. W związku z tym poświęcimy osobny artykuł, w którym opiszemy dokładnie czym jest Meta piksel i jak go wdrożyć na stronie www. (gdy tylko artykuł zostanie opublikowany podlinkujmy go w tym miejscu). 

Załóżmy jednak, że masz już zainstalowanego Piksela na swojej stronie i przeanalizujmy jak stworzyć grupę w oparciu o informacje pochodzące z Twojej strony www.

Tworzenie grupy Remarketingowej opartej o dane z www

1. Przejdź do Menedżera reklam – W Menedżerze reklam wybierz opcję „Odbiorcy”.

2. Kliknij „Utwórz grupę niestandardowych odbiorców”.

Remarketing ze strony internetowej

 3. Wybierz “Witryna” i kliknij “Dalej”

Remarketing z www

4. Określ, który Piksel wykorzystasz do utworzenia grupy odbiorców. Kliknij we wskazanym miejscu i wybierz z listy właściwy Piksel (ten który zainstalowałeś na swojej witrynie).

5. Wybierz zdarzenie – możesz stworzyć grupę odbiorców, w której zawierają się wszyscy odwiedzający Twoją witrynę, lub wybrać ludzi, którzy wykonali konkretne zdarzenie na twojej stronie. Np. jeżeli skonfigurowałeś zdarzenie “dodaj do koszyka” możesz stworzyć grupę w oparciu o zdarzenie “Add to Cart”. Na potrzeby przykładu wybierzemy opcję “wszystkie osoby odwiedzające witrynę”.

Remarketing na Meta Ads

6. Następnie określ Retencję – zostawiając “30” w naszej grupie odbiorców znajdą się ludzie, którzy w ciągu ostatnich 30 dni odwiedzili naszą witrynę internetową.

7. Podobnie jak w przypadku Facebooka i Instagrama możesz w tym miejscu “Uwzględnić więcej osób” lub “Wykluczyć osoby” z grupy.

8. Nazwij swoją nową grupę odbiorców. Następnie kliknij “Utwórz grupę odbiorców”.

RMKT w Meta Ads

Gotowe. Stworzyliśmy grupę odbiorców, w której zawierają się ludzie, którzy w ciągu ostatnich 30 dni odwiedzili naszą stronę internetową. Teraz możesz wykorzystać tę grupę w swojej kampanii reklamowej.

Kampanie reklamowe Meta Ads
dla Twojej firmy

Chcesz, aby Twoja firma osiągnęła więcej dzięki Meta Ads? Wypełnij formularz, a my skontaktujemy się z Tobą, by omówić szczegóły współpracy i zaproponować spersonalizowaną strategię reklamową!

Jak wykorzystać powstałe grupy remarketignowe w kampaniach reklamowych

Aby wykorzystać stworzone wcześniej grupy remarketingowe podczas tworzenia kampanii reklamowej w Meta Ads, należy postępować zgodnie z poniższymi krokami:

1. Utwórz nową kampanię reklamową – W Menedżerze Reklam wybierz „Utwórz” i wybierz cel kampanii, np. „Konwersje”, „Ruch” czy „Zaangażowanie”.

RMKT na facebooku i instagramie

2. Wybierz ustawienia “ręczne”.

Ustawianie remarketingu FB

3. Nazwij swoją kampanie, następnie (jeżeli wymaga tego Twoja branża) wybierz szczególną kategorię i kliknij “dalej”, by przejść do tworzenia Zestawu Reklam.

Ustawianie remarketingu Meta Ads

4. Nazwij zestaw reklam, następnie wprowadź podstawowe informacje – określ konwersję, ustal budżet reklamowy i harmonogram wyświetlania.

Ustawianie remarketingu IG

5. W sekcji dotyczącej Grupy Odbiorców kliknij “Przełącz na pierwotne opcje grupy odbiorców”.

Tworzenie kampanii remarketingowej

6. Kliknij “Użyj oryginalnej grupy odbiorców”.

Ustawanie remarketingu na Facebooku

7. W sekcji “Grupa odbiorców” odnajdź “Grupy niestandardowych odbiorców”, kliknij poniżej i wybierz z listy wszystkie grupy remarketingowe, które chcesz użyć.

Ustawianie remerketingu Facebook Ads

8. W przypadku remarketignu zależy nam na tym, by Facebook nie wyświetlał reklam ludziom spoza wskazanej przez nas grupy. Jeżeli więc masz taką możliwość, zadbaj o to, by ta opcja pozostała niezaznaczona.

Dalej kontynuujemy standardowe tworzenie kampanii reklamowej, tj. wskazujemy beneficjenta, wybieramy umiejscowienia i przechodzimy do konfiguracji reklamy, gdzie (przypominam) ustawiamy to, co zobaczy odbiorca, czyli tekst reklamy, obrazy, filmy i linki (szczegóły dotyczące ustawiania kampanii znajdziesz w odrębnych artykułach).

Po wprowadzeniu ustawień klikamy “Udostępnij” i… mamy to! Ustawiliśmy kampanie remarketingową, która będzie się wyświetlać odbiorcom z grup remarketignowych, które wcześniej stworzyliśmy.

 

Eryk Krzyżanowski - autor

Autor

Eryk Krzyżanowski​

Specjalista z 8-letnim doświadczeniem w branży marketingu internetowego i jeden z dwóch właścicieli agencji reklamowej Reklamywsieci.pl. Zajmuje się tworzeniem skutecznych strategii reklamowych oraz zarządzaniem kampaniami na platformach takich jak Facebook i Instagram. Jego wiedza i praktyczne podejście pozwalają na efektywne docieranie do grup docelowych, zwiększanie widoczności marek oraz maksymalizację wyników kampanii. Współpracując z różnorodnymi klientami, Eryk zdobył doświadczenie w planowaniu i optymalizacji reklam, które przynoszą realne rezultaty. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom i elastycznemu podejściu dostosowuje strategie do zmieniających się warunków rynkowych.

Scroll to Top