Strona główna » Blog » Strategia reklamowa » Remarketing w Meta Ads – czym jest i jak go wdrożyć?

Remarketing w Meta Ads – czym jest i jak go wdrożyć? CZ.I

Remarketing w Meta Ads to potężne narzędzie, które pozwala dotrzeć do osób, które miały już kontakt z Twoją marką. Dzięki remarketingowi możesz przypomnieć się potencjalnym klientom, zwiększyć szanse na konwersję i wzmocnić relację z odbiorcami, którzy są już zainteresowani Twoją ofertą. W artykule wyjaśnimy, czym dokładnie jest remarketing, jak działa w Meta Ads oraz jakie kroki podjąć, aby wykorzystać tę technologie i osiągnąć lepsze wyniki w kampaniach reklamowych.

Czym jest Remarketing w Meta Ads?

Remarketing na Meta Ads, znany również jako retargeting, to popularna strategia marketingowa umożliwiająca ponowne dotarcie do osób, które wcześniej miały kontakt z Twoją marką np. na Facebooku lub Instagramie. Dzięki Remarketingowi możesz skutecznie przypominać potencjalnym klientom o Twojej ofercie, zachęcać ich do ponownego zaangażowania lub rozwiewać wątpliwości, które wstrzymują ich od nawiązania z Tobą współpracy. Mówiąc wprost, Remarketing polega na ponownym wyświetlaniu naszych reklam ludziom, którzy już wcześniej wykonali jakąś założoną przez nas akcję, np. wyświetlili naszą stronę internetową. Poniższy schemat pomoże Ci zrozumieć na czym polega Remarketing:

remarketing schemat

Dlaczego remarketing na Facebooku jest ważny?

Dlatego, że mało kto dokonuje zakupu podczas pierwszego kontaktu z Twoją reklamą. Nawet jeśli odbiorca przeszedł na Twoją stronę internetową, zapoznał się z produktem i co więcej, dodał go do koszyka lub sięgał po telefon, by do Ciebie zadzwonić – to może być za mało. Z naszego doświadczenia wynika, że w około 70% przypadków odbiorca, który wybrał produkt i dodał go do koszyka, finalnie opuszcza stronę bez dokonania zakupu. Dlaczego? Może się rozmyślił, może za drogo, może chce zerknąć na ceny u konkurencji – oczywiście wszystkie te przypuszczenia mogą być prawdą, ale pamiętajmy też o tym, że przyczyny rezygnacji z zakupu mogły być dużo mniej “drastyczne”. Może na przykład nasz klient nie miał w tej konkretnej chwili czasu na dokończenie transakcji? A może potrzebuje trochę więcej czasu, by dojrzeć do decyzji o zakupie? Takich ludzi nie możemy zostawić samych sobie, licząc na to, że samodzielnie przypomną sobie o naszej ofercie i wrócą na naszą stronę dokończyć zakupy. Musimy wziąć sprawy we własne ręce i od tego właśnie jest Remarketing! Dzięki Remarketingowi możesz przypominać odbiorcom, o swojej ofercie, zwiększając szanse na konwersję. To także skuteczny sposób na budowanie świadomości marki i utrzymywanie jej w pamięci potencjalnych klientów. Remarketing pozwala na precyzyjne targetowanie i personalizację reklam, co zwiększa ich efektywność i przyczynia się do osiągnięcia lepszych wyników kampanii reklamowych.

Niektóre formy Remarketingu w Meta Ads

W ramach systemu reklamowego Meta Ads mamy do dyspozycji kilka form Remarketingu. Do najważniejszych należą: 

  1. Remarketing ze strony na Facebooku – umożliwia nam wyświetlanie reklam ludziom, którzy podjęli konkretne akcje na naszej stronie na Facebooku (Fanpage), np. reagowali na posty, zaobserwowali stronę itp. 
  2. Remarketing ze strony na Instagramie – umożliwia nam wyświetlanie reklam ludziom, którzy podjęli konkretne akcje na naszej stronie na Instagramie. 
  3. Remarketing ze strony internetowej – pozwala nam ustawiać reklamy do ludzi, którzy wykonali konkretną akcję na naszej stronie internetowej, np. wyświetlili konkretną podstronę, wypełnili formularz kontaktowy czy dodali do koszyka dany produkt. 

Oczywiście, możliwości jest więcej (możesz zapoznać się z nimi w zakładce „Odbiorcy” w Menedżerze Reklam), natomiast w tym artykule chciałbym skupić się na tych trzech, wymienionych powyżej, formach remarketingu, ponieważ są one najczęściej używane i często przynoszą świetne efekty. Skuteczne wykorzystanie tych technik pozwoli Ci znacząco zwiększyć konwersje i maksymalnie wykorzystać potencjał Twoich kampanii reklamowych, dzięki dotarciu do odbiorców, którzy mieli już styczność z Twoją firmą.

Kampanie reklamowe Meta Ads
dla Twojej firmy

Chcesz, aby Twoja firma osiągnęła więcej dzięki Meta Ads? Wypełnij formularz, a my skontaktujemy się z Tobą, by omówić szczegóły współpracy i zaproponować spersonalizowaną strategię reklamową!

Remarketing ze strony na Facebooku

Pierwszą i jedną z najprostszych do wdrożenia technik remarketingowych jest Remarketing w oparciu o stronę na Facebooku. Polega ona na wyświetlaniu reklam do ludzi, którzy podjęli różnego rodzaju działania w obrębie naszego firmowego fanpage, np. polubili stronę, skomentowali post, udostępnili treść, obejrzeli film czy wzięli udział w wydarzeniu itp. Remarketing ze strony na Facebooku ma wiele zalet: 

  • Wysoka skuteczność – docierasz do osób, które już wykazały zainteresowanie Twoją marką, co zwiększa szanse na konwersję (np. zakup czy wypełnienie formularza).
  • Budowanie zaangażowania – skoro już raz ktoś aktywnie reagował na Twoje treści, jest duże prawdopodobieństwo, że zrobi to ponownie. Przykładowo, remarketing skierowany do odbiorców, którzy byli aktywni pod Twoimi postami, pozwoli Ci utrzymać kontakt z osobami, które wchodziły w interakcję z Twoimi treściami, wzmacniając tym samym relacje z klientami.

Chyba wystarczy tej teorii! W kolejnych akapitach dowiesz się, w jaki sposób wdrożyć remarketing w swojej firmie.

Tworzenie grupy remarketingowej na podstawie danych ze strony Facebooku

Aby rozpocząć “remarketingowanie” ludzi wchodzących w interakcje z Twoją stroną na Facebooku, musisz najpierw utworzyć grupę niestandardowych odbiorców, czyli grupę, którą następnie użyjesz w swojej kampanii reklamowej. Oto krótka instrukcja: 

Pamiętaj, że Menedżer Reklam do dynamiczne środowisko! Jeżeli na Twoim ekranie coś wygląda inaczej niż na poniższych screenach nie panikuj – z pewnością znajdziesz te opcje/przyciski w innym miejscu. Musimy być elastyczni i czytać komunikaty.

1. Przejdź do Menedżera Reklam i wybierz opcję „Odbiorcy”. 

2. Kliknij „Utwórz grupę niestandardowych odbiorców”.

remarketing Facebook

3. Wybierz źródło – zaznacz „Strona na Facebooku” jako źródło i kliknij “dalej”.

4. Określ, którą stronę na Facebooku wykorzystasz do utworzenia grupy odbiorców. Kliknij we wskazanym miejscu i wybierz z listy właściwy fanpage. 

5. Określ jakie zdarzenie chcesz mierzyć. Rozwiń listę i wybierz zdarzenie, które Cię interesuję.

remarketing socialmedia

6. Określ retencję grup odbiorców – jest to liczba dni pozostawania danego odbiorcy w grupie odbiorców po wykonaniu zdarzenia określonego w pkt 5. W tym miejscu możemy dostosować liczbę dni do naszych potrzeb.

7. Możesz stworzyć bardziej zaawansowaną grupę odbiorców używając “Uwzględni więcej osób” lub “wyklucz więcej osób”. Dla przykładu wykluczymy z grupy ludzi, którzy reagowali na nasze treści w ciągu ostatnich 15 dni.

remarketing w internecie

8. Ostatnim krokiem jest nazwanie grupy odbiorców i dodanie opisu. Po nadaniu nazwy kliknij “Utwórz grupę odbiorców”.

remarketing na facebooku

Grupa stworzona! Przyjrzyjmy się jej jeszcze raz – stworzyliśmy właśnie grupę odbiorców, w której zawierają się osoby, które podjęły działanie wobec naszej strony na Facebooku w ciągu ostatnich 365 dni. Jednocześnie wykluczyliśmy z tej grupy ludzi, którzy podjęli działania wobec naszej strony w ciągu ostatnich 15 dni. Używając tej grupy w kampanii reklamowej dotrzemy więc do ludzi, którzy byli kiedyś aktywni na naszym fanpage ale z jakiś powodów w ostatnim czasie aktywni nie są. Oczywiście to tylko przykład, możliwości jest na prawdę wiele, więc polecamy eksperymentować i tworzyć grupy z najróżniejszymi ustawieniami.

Zanim wykorzystamy świeżo stworzoną grupę remarketingową stwórzmy jeszcze inne grupy na podstawie danych z Instagrama i ze strony www.

Remarketing z Instagrama

Tworzenie kampanii reklamowej skierowanej do ludzi, którzy zetknęli się z Twoją marką na Instagramie, na szczęście nie różni się zbytnio od kampanii na Facebooku. W końcu Facebook, Instagram i wiele innych popularnych narzędzi należy do tej samej firmy – Meta Platforms, Inc. Nic więc dziwnego, że narzędzia reklamowe zarówno Facebooka jak i Instagrama znajdziemy w jednym miejscu – Menedżerze Reklam.

Tworzenie grupy odbiorców na podstawie danych z Instagrama

1. Ponownie wróć do Menedżera Reklam i wybierz opcję „Odbiorcy”. 

2. Wybierz opcję „Utwórz grupę niestandardowych odbiorców”.

remarketing instagram

Uwaga! Jeżeli tworzyłeś już wcześniej inne grupy niestandardowe to Twoje okno powinno wyglądać tak:

Retargeting ig

3. Wybierz źródło – tym razem zaznacz „Konto na Instagramie” jako źródło i kliknij “dalej”. 

remerketing IG

4. Określ, które konto na Instagramie wykorzystasz do utworzenia grupy odbiorców. Kliknij we wskazanym miejscu i wybierz z listy właściwe konto.

remerketing IG

5. Określ jakie zdarzenie chcesz mierzyć. Rozwiń listę i wybierz zdarzenie, które Cię interesuję.

rmkt ig

6. Określ retencję grup odbiorców.

rmkt instagram

7. Podobnie jak w przypadku remarketingu na Facebooku, tak również na Instagramie możesz stworzyć bardziej zaawansowaną grupę odbiorców używając “Uwzględni więcej osób” lub “Wyklucz więcej osób”. Dla przykładu wykluczymy z grupy ludzi, którzy reagowali na nasze treści w ciągu ostatnich 15 dni.

rmkt z Instagrama

8. Ostatnim krokiem jest nazwanie grupy odbiorców i dodanie opisu. Po nadaniu nazwy kliknij “Utwórz grupę odbiorców”.

Grupa Remarketignowa stworzona. Pamiętaj! Powyżej przedstawiliśmy tylko przykładową grupę docelową. Jeżeli uważasz, że z Twojej grupy nie trzeba nikogo wykluczać – nie rób tego. Zachęcamy byś również dokładnie zapoznał się z dostępnymi zdarzeniami i wybrał to, które najbardziej Ci odpowiada – możliwości jest sporo – możesz np. trafiać do swoich Obserwujących na Instagramie, lub do tych, którzy niekoniecznie Cię obserwują, ale w jakiś sposób reagowały w przeszłości na Twoje treści na Instagramie. 

Uff… zrobiło się sporo materiału. Resztę informacji na temat podstaw remarketingu znajdziesz w drugiej części naszego artykułu – Remarketing w Meta Ads – czym jest i jak go wdrożyć? CZ.II

Eryk Krzyżanowski - autor

Autor

Eryk Krzyżanowski​

Specjalista z 8-letnim doświadczeniem w branży marketingu internetowego i jeden z dwóch właścicieli agencji reklamowej Reklamywsieci.pl. Zajmuje się tworzeniem skutecznych strategii reklamowych oraz zarządzaniem kampaniami na platformach takich jak Facebook i Instagram. Jego wiedza i praktyczne podejście pozwalają na efektywne docieranie do grup docelowych, zwiększanie widoczności marek oraz maksymalizację wyników kampanii. Współpracując z różnorodnymi klientami, Eryk zdobył doświadczenie w planowaniu i optymalizacji reklam, które przynoszą realne rezultaty. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom i elastycznemu podejściu dostosowuje strategie do zmieniających się warunków rynkowych.

Scroll to Top